Continuumul textului

Cred că diferența dintre un controlor ratb și un preot este că pe primul îl urmărește ura generală bucureșteană având o slujbă de fapt benefică, dar nepercepută ca atare, pe când pe cel din urmă primește bani căcălau pentru nimic benefic general, abuzând în modul ce mai grosolan de credința românilor. Cei mai mulți preoți sunt bogați peste măsură, au skode, bmvuri, audiuri, cam pe principiul cultelor americane, ai căror lideri insistă că Dumnezeu nu le interzice de fapt bogația expusă în cele mai odioase moduri, că am înțeles greșit.

Dar ce voiam eu să ajung este efectul Pigmalio asupra mea pe care îl am în raport cu acest blog. Mi-am dat seama că a scrie zilnic, fără să-mi dau seama, a creat în mine acest efect, efect de a mă îndrăgosti de propriu blog, această insulă în haoticul și pervertitul internet a cărui materie trebuie în permanență s-o manipulăm, s-o mistificăm în așa fel, încât să putem scoate acel diamant șlefuit, strălucitor. Mi-am dat seama, deci, că îmi iubesc blogul. Este vorba de un fel de complex narcisist aplicat la propria operă de artă din partea creatorului.

Nu este oare adevărat, pe de altă parte, că opera, odată creată și oferită publicului, nu mai aparține scriitorului? Oare moartea autorului nu a spus destul? Oare intertextualitatea subînțeleasă a textelor literare și nu numai nu este autograitoare în privința asta? Aș spune că nu, nu în totalitate, din moment ce vorbim mai degrabă despre un blog confesiv, al propriilor idei. Blogul ăsta este al meu, chiar dacă host-ul aparține altcuiva. Eu manipulez textul, pot să-l refac, pot să-l rescriu oricând, pot să revin asupra oricărui post. Texul este viu, intertextual, dar este viu numai sub influența creatorului permanent al său. Este o relație organică a unui creator continuu care crează un text continuu.

Leave a Reply

